27. října 2014

Neutrácejte za zbytečnosti!

Na „Žena.cz“ jsem si přečetl zajímavý článek. Jmenuje se „10 věcí, za které byste měli přestat platit“ a zaujal mne – kromě šetření na vodě v lahvích či mezinárodních hovorů  především radou, jak ušetřit na nákupech knih. Musím ješitně a zaujatě přiznat, že autor či autorka mne předběhli: již mnohokrát jsem mezi rodinnými příslušníky a kamarády vykládal svou teorii i praxi, že je lepší a rozumnější být návštěvníkem některé z knihoven, než být kupujícím v knihkupectvích. A nikam jsem tuto věc nenapsal!!! Takže asi bude vhodné uznat, že někdy je nákup knihy takřka nezbytností, ale v dnešní době je to spíše už jen výjimka (při vší úctě ke všem, kteří papírovou knihu vydávají a kteří ji pořád mají rádi). Nicméně, každý, kdo opravdu počítá své peníze a konfrontuje jejich utrácení s efektivností svých výdajů, musí nezbytně dojít ke stejnému závěru, jak se uvádí v textu článku:    

„… Autoři a nakladatelé nás za tento bod asi nepochválí, ale pokud vážně potřebujete ušetřit, a přesto chcete číst, místo nákupů v knihkupectví si pořiďte průkazku do knihovny. Vyjde na pár korun a je to pořád lepší než knihy načerno stahovat na internetu, tedy krást. A knihy do domácí knihovny si pořizujte jen jednou za čas, za odměnu, nebo když vyjde novinka od vašeho zamilovaného autora…“.

Ač nevím, komu poděkovat (příspěvek nebyl kupodivu nikým podepsán), píši: díky! 
A zároveň se ptám: bude tahle poznámka pro Vás pozvánkou k návštěvě naší knihovny? 


PhDr. Miroslav Bünter, 27. 10. 2014

Žádné komentáře: