26. září 2012

Čtenářské placky v Severočeské vědecké knihovně

Na počátku všeho stál dobrý nápad lidí z Guerrilla Readers (http://www.greaders.cz) propagovat knihovny a čtenářství trochu jiným způsobem. Prostě využít toho, že placky  jsou populární. A tak vymysleli čtenářské placky nejprve s anglickými motivy, později pak i české.


V Severočeské vědecké knihovně se snažíme propagovat čtenářství touto cestou už více než rok. Čtenářské placky jsou žádané nejen mezi našimi čtenáři, ale i mezi knihovníky či kolegy z jiných knihoven, kde je ještě nemají.

Pamatuji si, když jsem si koupila první čtenářské placky a hrdě jimi ozdobila svoji tašku. Vždy, když jsem šla po ulici, jsem se zvědavě rozhlížela, jestli si někdo všimne, jaké skvělé placky mám na tašce. Také jsem pozorovala, zda někdo nemá stejné nebo podobné, a pokud ano, potěšilo mě to. Takový ten pocit, že patříme ke stejnému společenství.

Dnes, když jdu po ulici, vnímám přítomnost čtenářských placek u ostatních spíše mimoděk, už po nich tolik nepátrám. Za tu dobu jsme jich totiž v knihovně prodali okolo jedné tisícovky a zájem o ně stále trvá. Nedovedete si představit, jak nás to těší. Nebo dovedete? 

Text Zuzana Čermáková, foto Olga Biernátová

Žádné komentáře: